Tuesday, April 11, 2017

WWF

WWF.
.
Tidak seperti hari-hari biasa, Anaqi menangis tiba-tiba semasa Anis memakaikan baju tidur Anaqi.
Bak kata Anis, macam kena gigit semut api.
.
Aku macam biasa, terus dukung Anaqi.
Anaqi seperti biasa juga bila didukung, senyap dan terkebil-kebil tengok aku.
Aku sebagai lelaki, aku faham, Anaqi lebih suka tanpa seluar. Sejuk.
.
Memandangkan Anaqi dah tenang, aku serahkan kembali kepada Anis untuk sesi memakai seluar pula.
Sempat juga aku angkat kening kepada Anis sebagai tanda berjaya tenangkan Anaqi.
.
Tak sampai seminit Anaqi memakai seluar, Anaqi kembali menangis.
Aku senyum sinis memandang Anis.
.
Seperti mana aksi bergu dalam WWF, aku menghulurkan tangan kepada Anis, kalau-kalau Anis tertewas dengan tangisan Anaqi.
.
Tapi, Anis mempunyai satu sifat tidak mudah mengalah.
Power.
.
Tidak lama itu, Anaqi lena di riba Anis.
Kali ini Anis pula yang senyum memandang aku sambil mendongak ke siling sebagai tanda kemenangan.
.
Amboi.

0 comments: