Wednesday, November 9, 2016

BLENDER DAN HONEYSEEEMUTTT



Memandangkan Anis cerita blender ni, aku nak ceritakan cerita disebalik takbir.
Untold Story (before I tell you now).

Malam semalam kami layan movie menerusi kaca tv.
Anis macam biasa. Lelap.
Aku pula tiba tiba lapar.


Aku terus ke dapur mencari kudapan.

Oh ya. Sebagai suami yang prihatin, aku tak buka lampu dapur.
Kerana, cahaya lampu dapur mampu menerangi ruang tamu aku.
Secara tidak langsung, boleh menganggu tahap kelenaan Anis tidur.
Kalau Anis terjaga, dah konfom kena dodoikan pupuk amai amai pula.

Di dapur, aku capai Honey Star dan fresh milk dalam peti ais.
Dalam cahaya yang suram tu lah aku capai bekas blender (yang aku fikirkan mangkuk).

Terus sambung layan movie.

Kunyah.
Kunyah.
Kunyah.
Telan.
Aku usha Anis.
Aku sambung kunyah
Movie tamat.
HoneyStar pun habis.

Macam biasalah. Penggemar HoneyStar dan sewaktu dengannya pasti menghirup baki susu.
Masa aku tonggeng blender ke mulut aku, aku perasan ada beberapa tompok hitam dalam bekas blender.
Bila aku fokus betul-betul, aku lihat ada beberapa ekor semut elooookkkkk je berenang dalam susu tu.

Rupanya plastik HoneyStar ni memang dah bersemut.
Cuma aku je tak perasan masa amik tadi sebab aku tak buka lampu.

Terkebil kebil juga aku waktu itu.
Dalam sedar tak sedar, rupanya aku bukan je telan HoneyStar, aku telan sekali 6 ke 7 koloni keluarga semut secara berjemaah.

Begitu lah cerita aku dan Honeystaeeemut.

0 comments: